З 14 по 28 жовтня в Києві проходила виставка художньої кераміки «Вічне коло» в галереї «ЦеГлинаАрт».

На виставці були представлені сучасні художні блюда та тарілки українських художників, а також декоративні блюда Львівської кераміко-скульптурної фабрики (ЛКСФ) з приватних зібрань.

Тарілка, миска – найдавніша форма побутової кераміки. Декорована вишуканою орнаментикою або сюжетною сценою, утилітарна річ піднімалася в ранг унікального художнього виробу зі своїм культурологічним посилом, що з плином часу тільки обростала нашаруваннями смислів.

Створити в традиційних «рамках» кола неординарний твір – це справжній виклик для художника, споріднений діалогу художника і цнотливо-білого полотна перед обличчям вічності. Завжди важливо зуміти точно передати свій швидкоплинний творчий імпульс, відобразити настрій або сформулювати власну програму світогляду – так званий маніфест, правда, не в квадраті, а в колі. Але така ніби проста форма кола може виявитися підступною: захопити, відвернути від твого задуму і підкорити власному замкнутому ритму. І тоді теж народиться справжній синтетичний твір, ефектна річ в собі, яку так і захочеться повісити, як картину, на стіну. А однієї тарілки завжди мало, повірте.

Олеся Дворак-Галік, Куратор проекту

«На першому Фестивалі сучасної кераміки в урбаністичному просторі (2013, Київ) ми декорували стіну під відкритим небом власноруч розписаними блюдами. Виявилося дуже красиво. Всі прагнули сфотографуватися на її фоні. З тих пір я мріяла зробити таку тематичну виставку та запросити до її участі друзів-керамістів».

Олена Корусь, Куратор проекту

«Виробництво художніх тарілок і декоративних страв було пріоритетним напрямком діяльності відомих світових брендів тонкої кераміки: «Вing & Grøndahl» і «Royal Copenhagen» (Данія), «Wedgwood» (Англія), «Rosenthal» (Німеччина).

Серед українських виробників унікальна традиція склалася в останній третині ХХ століття на Львівській кераміко-скульптурній фабриці (ЛКСФ), де було виготовлено багато керамічних блюд та пластів, які нерідко вражають безпосередністю зображення і винахідливістю композиції. Над їх створенням працювали відомі художники і педагоги: С. Флінта, Т. Левків, Г. Кічула, Б. Горбалюк, С. Береза. У кожного своя манера, улюблені сюжети, техніка і колірна гамма, однак зібрані разом їх твори дають дивно цілісне уявлення про стилістику львівської школи, яка стала живильним грунтом для багатьох сучасних художників.

В даному виставковому проекті цікаво було б порівняти блюда художників різних поколінь і вибудувати певну історичну перспективу, позначити наступність або навпаки, емансипованість молодих художників».

Учасники проекту:

  • Володимир Хижинський (Луцьк)
  • Олеся Дворак-Галік (Київ)
  • Олександра Лебедкина (Київ)
  • Неллі Ісупова (Київ)
  • Юрій Мусатов (Конотоп)
  • Софія Горбачевська (Київ)
  • Дмитро Білоконь (Полтава)
  • Яніна Миронова (Польща)
  • Студія авторської кераміки «Lege Artis» (Київ)